متفرقه

بررسی نمایشگر گوشی های هوشمند جهت خرید

نمایشگر مهم ترین جنبه تجربه تلفن است زیرا جزئی است که به شما امکان می دهد با دستگاه تعامل داشته باشید و از آن استفاده کنید. تغییر زبان در گوشی های اندروید

وضوح صفحه نمایش مشخص می کند که متن و تصاویر چقدر واضح و شفاف هستند و با رزولوشن های بالاتر، کیفیت تصویر برتر را در نتیجه دریافت خواهید کرد. اکثر دستگاه‌های امروزی دارای وضوح Full HD+ یا QHD+ هستند. برخی از دستگاه‌ها، مانند Sony Xperia 1 III، نمایشگرهایی با وضوح 4K ارائه می‌کنند، اما برای اکثر مردم، این امر بیش از حد است. روش اضافه کردن زیرنویس به فیلم

در دستگاه‌های ارزان‌تر، احتمالاً دستگاهی با نمایشگر HD خواهید دید. این تا حد زیادی برای پایین نگه داشتن قیمت است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هنگام مقایسه یک پنل 720p با یک پنل Full HD+، قطعا متوجه خواهید شد که از نظر کیفیت تفاوت وجود دارد. اما وضوح پایین صفحه نمایش می تواند به طور بالقوه برای دستگاه در ارائه عمر باتری بهتر مفید باشد.

ما مطمئناً توصیه می‌کنیم چیزی با حداقل وضوح Full HD+ تهیه کنید، به خصوص اگر قصد دارید ویدیوهای زیادی را در دستگاه خود تماشا کنید. اگر از تلفن خود فقط برای تماس، پیامک و کمی مرور وب استفاده می کنید، یک صفحه نمایش HD برای شما کافی خواهد بود. برای کسانی که بهترین ها را می خواهند، QHD+ یا 4K راه حلی است، اگرچه تفاوت بین این دو در مقایسه با نمایشگر Full HD+ به اندازه تفاوت بین پنل 720p و Full HD+ نیست.

یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش، نرخ تازه سازی آن است. این به تعداد دفعاتی در هر ثانیه اشاره دارد که یک نمایشگر می تواند یک تصویر جدید تولید کند. نرخ تازه سازی بالاتر به نمایشگر روان تر و پاسخگوتر تبدیل می شود. این به متریک هرتز (هرتز) محاسبه می شود. بسیاری از دستگاه‌ها صفحه‌نمایش‌هایی با فرکانس 60 هرتز دارند، اما اخیراً صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های هوشمند از نرخ‌های تازه‌سازی سریع‌تر 90 و 120 هرتز استفاده می‌کنند. در استفاده روزانه، نرخ تازه‌سازی سریع‌تر به شما این تصور را می‌دهد که دستگاه شما سریع‌تر است، زیرا می‌تواند سریع‌تر پاسخ دهد. پیمایش در رسانه‌های اجتماعی یا کارهای کلی تلفن، بسیار روان‌تر خواهد بود. همچنین در صورت برنامه ریزی برای بازی، مزایای نرخ تازه سازی سریعتر را خواهید دید، زیرا می توانید نرخ فریم بیشتری را افزایش دهید.

نرخ تازه‌سازی سریع‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا در بازی‌های سریع‌تر که زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر لازم است، عملکرد بهتری داشته باشید. گوشی های بازی مانند ایسوس ROG 5 دارای انواعی هستند که تا 144 هرتز را پشتیبانی می کنند.

چیزهایی مانند دوربین، باتری و وضوح برای اکثر مردم مهمتر از نرخ به روز رسانی هستند، بنابراین اگر با تلفنی که صفحه نمایش 60 هرتزی دارد، پایان دنیا نیست. با این حال، پنل های 90، 120 و 144 هرتز تجربه روان تری را ارائه می دهند و ممکن است برای برخی افراد ارزش آن را داشته باشند.

فناوری نمایش صفحه نمایش نیز اهمیت دارد. امروزه بسیاری از دستگاه ها دارای صفحه نمایش LCD یا OLED هستند. صفحه نمایش های LCD دارای نور پس زمینه ای هستند که کل صفحه را روشن می کند، در حالی که صفحه نمایش OLED به نور پس زمینه نیاز ندارد. این بدان معناست که نمایشگرهای OLED در مقایسه با نمایشگرهای LCD، رنگ مشکی عمیق‌تر و کنتراست بالاتری به شما می‌دهند. در حالی که نمایشگرهای OLED عالی هستند، به خاطر داشته باشید که معمولاً در دستگاه‌های گران‌تر یافت می‌شوند و می‌توانند مستعد مشکلات طولانی‌مدت مانند سوختگی باشند. Burn-in زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه نمایش همان تصویر یا مجموعه‌ای از پیکسل‌های ثابت را برای مدت طولانی نمایش می‌دهد که باعث تغییر رنگ صفحه و ایجاد یک تصویر شبح در این فرآیند می‌شود. صفحه نمایش های LCD نیز مستعد سوختن هستند اما در مقایسه با پنل های OLED بسیار کمتر احتمال دارد.

البته، صحبت در مورد نمایشگرهای گوشی های هوشمند بدون صحبت در مورد انواع مختلف آن سخت است، به ویژه نمایشگرهای آبشاری که در اطراف دستگاه خمیده هستند یا تاشوهایی که دارای صفحه نمایش انعطاف پذیر هستند. نمایشگرهای منحنی عمدتاً برای اهداف زیبایی شناسی هستند، اما توجه داشته باشید که این پنل ها به دلیل لمس تصادفی بدنام هستند. اگر ظاهر آنها را دوست دارید، آن را دنبال کنید، اگرچه ما فکر می کنیم که نمایشگرهای تخت به طور کلی تجربه بهتری را ارائه می دهند.

پنل‌های صفحه نمایش انعطاف‌پذیر موجود در تلفن‌های تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold 3 یا Flip 3، عوامل شکل‌دهنده این دستگاه‌ها هستند و به شما امکان می‌دهند تا در یک دستگاه نسبتاً کوچک صفحه نمایش تبلت‌مانند را دریافت کنید. برای اکثر مردم، وسایل تاشو هنوز بسیار گران هستند، اگرچه مقرون به صرفه تر می شوند.

مشکل نمایشگرهای تاشو، چین خوردگی وسط آن است که در محیط های پر نور کاملاً قابل مشاهده است. آنها همچنین به دلیل مواد مورد استفاده بسیار ارزان هستند – از شیشه ساخته نمی شوند زیرا شیشه نمی تواند تا شود. ما به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید، یک گوشی تاشو را در فروشگاه امتحان کنید تا حسی نسبت به آن و نمایشگر آن داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا