زبان خارجی

چگونه از Netflix برای یادگیری زبان استفاده کنیم؟

البته می توانید به سادگی نتفلیکس را با زیرنویس روشن کنید و شروع به یادگیری کنید. اما، قبل از انجام این کار، راه‌هایی را برای آسان‌تر و مؤثرتر کردن این فرآیند در نظر بگیرید.

در اینجا چند روش وجود دارد که به شما کمک می کند در یادگیری زبان با نتفلیکس تسلط پیدا کنید:

بدون ابزار اضافی

اگر طرفدار دانلود برنامه‌های افزودنی یا استفاده از برنامه‌های اضافی نیستید، همیشه می‌توانید تنها با Netflix شروع کنید. سه راه اساسی برای انجام این کار وجود دارد:

1. با زیرنویس تماشا کنید

چه به زبان مقصد یا به زبان مادری شما. این ابتدایی ترین و ساده ترین راه برای استفاده از Netflix برای یادگیری زبان است.

اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است بخواهید نمایش ها و فیلم هایی را با زیرنویس به زبان مادری خود تماشا کنید. این می تواند به شما کمک کند تا راحت تر دنبال کنید و درک بهتری از محتوا داشته باشید. از سوی دیگر، تماشای نتفلیکس با زیرنویس های زبان اصلی ابزاری عالی برای زبان آموزان بصری است که باید کلمات را بخوانند تا از آنچه در حال وقوع است مطلع شوند.

هر نوع زیرنویسی را که انتخاب می‌کنید، حتماً به دنبال محتوای مناسب سطح خود باشید – اگر کاملاً مبتدی هستید، بهتر است با درام‌های پزشکی یا حقوقی شروع نکنید.

2. محتوا را به زبان مادری خود با صدای دوبله تماشا کنید

اگر می‌خواهید بیشتر در معرض زبان مقصد قرار بگیرید، اما زیرنویس‌ها حواس‌تان را پرت می‌کنند، می‌توانید محتوای ایجاد شده به زبان مادری خود را با صدای دوبله شده به زبانی که در حال یادگیری آن هستید تماشا کنید. این ممکن است روش مناسبی برای مبتدیان نباشد، اما اگر زبان آموز متوسطی باشید، از اینکه چقدر می توانید درک کنید شگفت زده خواهید شد.

و، این روش بهانه ای عالی برای تماشای مجدد فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود برای هزارمین بار (اما با یک چالش جدید و جذاب) به شما می دهد.

3. محتوای اصلی را تماشا کنید

و در نهایت، اگر احساس اعتماد به نفس دارید، سعی کنید محتوای اصلی را به زبان مقصد خود بدون تغییر زیرنویس تماشا کنید. این احتمالاً دشوارترین روش است، اما در عین حال سودمندترین روش نیز هست. در ابتدا، ممکن است چیز زیادی از آنچه اتفاق می‌افتد را درک نکنید، اما اگر به آن پایبند باشید، به ما اعتماد کنید – آن را متوجه خواهید شد.

علاوه بر این، دقت محتوای اصلی جایی برای خطاهای ترجمه باقی نمی‌گذارد، بنابراین علاوه بر یادگیری، فرصتی برای درک کوچک‌ترین تفاوت‌های طرح داستان نیز به دست می‌آورید.

با برنامه های افزودنی کروم

اکنون، اگر می خواهید برخی از کمک های مفید برای یادگیری با Netflix را امتحان کنید، چندین مورد از آنها در بازار وجود دارد. محبوب ترین افزونه های کروم هستند که به شما امکان می دهند روند تماشا را کمی تنظیم کنید.

در اینجا رایج ترین آنها هستند:

زبان راکتور (آموزش زبان سابق با نتفلیکس)

این احتمالاً معروف‌ترین و گسترده‌ترین مجموعه ابزارهایی است که برای کمک به یادگیری زبان‌های جدید هنگام تماشای نمایش‌ها و فیلم‌ها در نتفلیکس طراحی شده است. این افزونه رایگان Google Chrome سفر شما را برای یادگیری زبان های خارجی با Netflix بسیار آسان می کند.

به لطف این ابزار، می‌توانید زیرنویس‌ها را هم به زبان مادری و هم به زبان مقصد دریافت کنید و ترجمه هر کلمه خارجی را به سادگی با نگه داشتن ماوس روی آن یاد بگیرید. با کلیک بر روی کلمه، یک فرهنگ لغت پاپ آپ با اطلاعات بیشتر، مانند کمک تلفظ، مترادف ها و مثال های استفاده را فعال می کنید.

جدای از آن، زبان آموزان از میانبرهای صفحه کلید که امکان کنترل دقیق ویدیو را فراهم می کند، و همچنین از ویژگی های یادگیری مفید مانند برجسته کردن کلمات نادر یا امکان ذخیره و مرور کلمات جدید لذت خواهند برد.

در حال حاضر، Language Reactor فقط در Google Chrome در دسترس است، اما توسعه دهندگان در حال کار بر روی افزونه های Firefox و Edge نیز هستند. علاوه بر این، اگرچه این برنامه به عنوان ابزاری برای یادگیری با نتفلیکس شروع شد، اما امروز با یوتیوب نیز کار می کند.

فلیکسلینگو

Flixlingo یکی دیگر از ابزارهای یادگیری زبان است که با ترجمه و زیرنویس کردن خودکار فیلم ها و نمایش ها در نتفلیکس به بیش از 20 زبان، روند یادگیری را سرعت می بخشد.

این ویژگی‌های مشابه زبان Reactor مانند کنترل پخش ویدیو و زیرنویس‌های دوگانه را ارائه می‌دهد، اما چند مورد متفاوت نیز دارد. برای مثال، با Flixlingo می توانید سرعت گفتگو را تنظیم کنید یا برای درک بهتر آن را به طور خودکار تکرار کنید.

برنامه افزودنی Flixlingo دارای فرهنگ لغت پاپ آپ نیست، که می تواند برای زبان آموزان مبتدی یک نقطه ضعف باشد، اما این رویکرد همچنین به شما اجازه می دهد تا با استفاده از زمینه، معنی کلمات را خودتان با استفاده از زمینه کشف کنید، که می تواند برای متوسط ​​و پیشرفته عالی باشد. زبان آموزان

سابادوب

این ابزار ممکن است به اندازه دو ابزار قبلی گسترده نباشد، اما جایگزین خوبی برای زبان آموزانی است که به جای کروم از موزیلا فایرفاکس استفاده می کنند (اگرچه در کروم نیز موجود است).

Subadub زیرنویس هایی را به چندین زبان برای محتوای Netflix ارائه می دهد و مهمتر از همه، آنها قابل انتخاب هستند. این بدان معنی است که می توانید کلمات را برای مطالعه بیشتر کپی و جایگذاری کنید – یا حتی آنها را به عنوان اسناد متنی ساده ذخیره کنید.

در حالی که این ممکن است ساده‌ترین ابزار موجود باشد، اما طبیعی‌ترین نمای را نیز ارائه می‌دهد، که می‌تواند برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تری که می‌خواهند روی فرآیند تماشا تمرکز کنند، اما همچنان به کمک سریع نیاز دارند، مفید باشد.

خط پایین

در مجموع، استفاده از Netflix برای یادگیری زبان می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده و مفید باشد به عنوان مثال تماشای فیلم ها جنگی در نتفلیکس باعث تقویت زبان شما خواهد شد. منبع – می‌توانید از نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها لذت ببرید و در عین حال مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. این رویکرد می تواند به شما کمک کند کلمات و عبارات جدید را در زمینه های طبیعی بیاموزید و زیرنویس ها به شما اجازه می دهد تا داستان را بهتر درک کنید.

علاوه بر این، با ابزارها و برنامه های مختلف موجود، چیزی برای همه وجود دارد. با این حال، مهم است که مزایا و معایب این روش را قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این گزینه برای شما مناسب است، بسنجید و ابزاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. به یاد داشته باشید: یادگیری زبان با نتفلیکس می تواند هیجان انگیز و موثر باشد، اما فقط در صورتی که آن را به درستی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا