ورزشی

پنجمین ورزش محبوب جهان

تنیس – 1 میلیارد دنبال کننده

در رتبه پنجم این فهرست محبوبترین ورزشهای جهان قرار دارد. با حدود 1 میلیارد طرفدار در اروپا، آمریکا و آسیا.

تنیس ورزشی است که افراد معمولاً به صورت انفرادی در برابر یک حریف (انفرادی) یا بین دو تیم دو نفره (دبل) بازی می کنند. هر بازیکن از راکتی استفاده می کند که با طناب بسته شده است تا توپ لاستیکی توخالی پوشیده از نمد را روی تور یا اطراف تور و به زمین حریف بزند. هدف بازی این است که توپ را به گونه ای بازی کنیم که حریف نتواند بازی برگشت خوبی را انجام دهد.

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: تنیس در سرتاسر جهان پایگاه هواداران بسیار خوبی دارد. اگرچه در کشورهای توسعه یافته محبوبیت بیشتری نسبت به کشورهای در حال توسعه دارد. فوق ستاره های تنیس مانند راجر فدرر و رافائل نادال به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده هستند و صدها میلیون طرفدار در سراسر جهان دارند.

بینندگان در تلویزیون: مسابقات بزرگ تنیس، چهار گرند اسلم، توسط بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا می شود.

معاملات حقوق تلویزیون: قراردادهای حقوق تلویزیونی برای ویمبلدون، اوپن استرالیا، آزاد فرانسه، و اوپن ایالات متحده و همچنین سایر رویدادهای بزرگ تنیس در سراسر جهان می تواند میلیون ها دلار درآمد داشته باشد.

محبوبیت در اینترنت: تنیس از محبوبیت زیادی در اینترنت برخوردار است. شاید این ورزش سومین ورزش محبوب در اینترنت بعد از فوتبال و کریکت باشد.

حضور در رسانه های اجتماعی: بازیکنان تنیس از حضور بسیار خوبی در رسانه های اجتماعی لذت می برند. فوق ستاره هایی مانند رافائل نادال، اندی موری، راجر فدرر، نواک جوکوویچ، ونوس ویلیامز، سرنا ویلیامز، ماریا شاراپووا و غیره میلیون ها طرفدار دارند که آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: تنیس یک ورزش انفرادی است. تقریباً در تمام کشورهای جهان فدراسیون های ملی تنیس وجود دارد. مسابقات منظم هم در سطح بین المللی و هم در سطح ملی هر ساله برگزار می شود. تقریباً همه کشورها مسابقات ملی تنیس خود را دارند.

میانگین دستمزد ورزشکاران در لیگ های برتر: فوق ستاره های تنیس برخی از پردرآمدترین افراد در جهان هستند. آن‌ها می‌توانند میلیون‌ها جایزه و همچنین در قراردادهای حمایت مالی کسب کنند.

معاملات حامی مالی: برندهایی مانند رولکس، مرسدس، نایک، آدیداس، پوما، تویوتا و سایرین از سوپراستارهای تنیس حمایت می کنند تا برند خود را تأیید کنند. این معاملات تأییدیه اغلب به میلیون ها دلار است. تقریباً تمام ستارگان تنیس که در گرند اسلم ها و سایر مسابقات بزرگ تنیس شرکت می کنند، می توانند قراردادهای اسپانسر خوبی را دریافت کنند.

تعداد کشورهایی که این ورزش در آنها محبوب است: تنیس بیشتر در کشورهای توسعه یافته محبوب است. این ورزش به تدریج در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز رواج بیشتری پیدا می کند.

بزرگترین رقابت ها: چهار گرند اسلم، یعنی ویمبلدون، آزاد ایالات متحده، آزاد فرانسه و آزاد استرالیا بزرگترین رقابت های تنیس هستند. آنها توسط میلیون ها طرفدار در سراسر جهان تماشا و دنبال می شوند.

ارتباط در طول سال: این ورزش در فصل تابستان و اواخر فصل تابستان مرتبط تر است. با این حال، با برگزاری مسابقاتی که در طول سال برگزار می‌شوند، تقریباً می‌توان گفت که تنیس در طول سال مرتبط است.

برابری جنسیتی: در مقیاس برابری جنسیتی، تنیس بالاترین رتبه را در بین تمام ورزش‌ها دارد. در تمامی مسابقات بزرگ، مسابقات مردان و زنان در کنار هم برگزار می شود. ستاره‌های تنیس زن مانند سرنا ویلیامز و ماریا شاراپووا تقریباً از همان سطح شهرت و شهرت ستاره‌های مردان برخوردار هستند. مشارکت زنان در تنیس نیز بسیار بالاست.

دسترسی به عموم مردم: تنیس در کشورهای توسعه یافته به ویژه در ایالات متحده، کانادا و کشورهای اروپایی از دسترسی خوبی به عموم مردم برخوردار است. دسترسی عموم مردم به تنیس در کشورهای در حال توسعه چندان خوب نیست.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: از آنجایی که یک ورزش انفرادی است و نیاز به چمن مناسب برای بازی دارد، تعداد بازیکنان آماتور تنیس در مقایسه با فوتبال یا سایر ورزش های تیمی زیاد نیست.

برجستگی این ورزش در عناوین ورزشی در رسانه های مکتوب و الکترونیکی: قطعا تنیس در عناوین ورزشی کاملاً برجسته است. این امر در کشورهای توسعه یافته و همچنین در کشورهای در حال توسعه وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا