متفرقه

چگونه سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

به عنوان یک کودک، ما به طور مداوم با فعالیت های جدید در مدرسه آشنا می شویم: هنر، ورزش، اکتشاف و بسیاری موارد دیگر. اما قرار گرفتن در معرض چیزهایی که ممکن است دوست داشته باشیم و در آن ها خوب باشیم، به این راحتی ها نیست که ما بزرگ ترها باشیم. حتی اگر وقت آزاد کم باشد، خوب است بدانید که چگونه یک سرگرمی را که دوست دارید، پیدا کنید. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط با یک سرگرمی ذهنی می تواند به مراتب بیشتر به زندگی شما کمک کند.

طبق مطالعه‌ای که در سال 2020 در مجله Psychotherapy and Psychosomatics منتشر شد، سرگرمی‌های بزرگسالان به کاهش احساس افسردگی کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد احساس آرامش، خلاقیت و انرژی بیشتری داشته باشند. و اگر هر روز برنامه‌ای پرجمعیت ندارید، مزایای بیشتری نیز دارد: تحقیقات انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان داد که بیش از پنج ساعت وقت آزاد در روز می‌تواند سلامت شما را کاهش دهد. (شما آن ضرب المثل قدیمی در مورد دست های بیکار را می شناسید.) اما همچنین نشان داد که زمان صرف شده در سرگرمی ها این تأثیر را نفی می کند.

مطمئن نیستید که چگونه می توانید یک سرگرمی پیدا کنید. در اینجا ۱۱ راه برای جرقه زدن ایده هایی که به شما در پیدا کردن یک شور و شوق جدید کمک می کنند، آورده شده است. انجام دادن این کار برای خودتان، هنگامی که اهدافی را برای خودتان در یک تلاش کاملا جدید تعیین می کنید، داوطلب شدن یا ساختن جامعه می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه شادتر باشید و شما را در مسیر انجام این کار قرار دهد. اطلاعات بیشتر

برایش وقت پیدا کن

ما می‌توانیم به برنامه‌های شلوغ ادامه دهیم، اما چیزهای خاصی وجود دارد که ارزش وقت گذاشتن را دارد. فراتر از فواید افزایش خلق و خو که قبلاً به آن اشاره کردیم، از دست دادن خود در سرگرمی ای که دوست دارید به مغز شما اجازه می دهد تا از نگرانی هایتان خلاص شود. بعلاوه، پرتاب کردن خود به یک پروژه جدید نیز می تواند حس موفقیت و ارزش خود را بهبود بخشد. دکتر کارولین روبنشتاین، روانشناس دارای مجوز، می گوید: «یادگیری یک مهارت جدید در بزرگسالی، نه به این دلیل که مجبورید، بلکه به این دلیل که می خواهید، نشان می دهد که می توانید اطلاعات جدید را دریافت کرده و پردازش کنید و آن را بهبود ببخشید. به طور خلاصه، احساس خوبی است که بدانید هنوز آنچه را که برای تسلط بر یک سرگرمی جدید لازم است، یا حداقل تلاش کنید، دارید.

در مورد زمانی که به آن نیاز دارید، صرف نظر از اینکه چقدر مشغول هستیم، همه ما هنوز هم زمانی برای تلف کردن پیدا می کنیم. (به برنامه خود نگاه کنید، ببینید چه چیزهایی را می توانید اصلاح کنید تا جا برای سرگرمی ها باز شود و به فکر انجام یک دیوایس دیجیتال باشید. باغبانی یا پخت وپز در فضای بسته لذت بخش تر از سازماندهی دوباره زیرزمین یا گشت و گذار در تیک تاک است.

تلاش برای چیز جدیدی را در آغوش بگیرید

اگر فوراً سرگرمی مناسب را پیدا نکردید، ناامید نشوید. آماده باشید تا چیزهای جدید را امتحان کنید – و در حالی که هنوز در حال یادگیری هستید، مایل به شکست باشید. به یک سرگرمی جدید به عنوان یک پناهگاه خوش آمدید از احساس کمال گرایی که ممکن است در مورد خانه، خانواده و شغل خود داشته باشید نگاه کنید.

سنام حفیظ، روانشناس در نیویورک سیتی می گوید: وقتی برای یک جفت کفش خرید می کنید، قبل از خرید آن ها را امتحان می کنید. شما باید ببینید که آیا آن ها مناسب هستند یا خیر. این همان طرز تفکری است که هنگام امتحان کردن یک چیز جدید باید داشته باشید. شما داده ها را جمع آوری می کنید. به این موضوع به عنوان تلاش خود برای پیشرفت در چیزی که در آن خوب نیستید نگاه کنید.

یک سرگرمی با مزایای اضافی را در نظر بگیرید

اگر مطمئن نیستید که به چه سرگرمی بپردازید، انتخاب یکی که مغز شما را تقویت می کند می تواند عامل تعیین کننده باشد. مثلا بهترین بازی گروهی اندروید. اگر این یک برنامه به نظر می رسد، فعالیتی را انتخاب کنید که مغزی است. به عنوان مثال، هر زمان که جدول کلمات متقاطع را حل می کنید یا در کتابی فرو می روید، به سلول های مغز خود تمرین واقعی می دهید. طبق یک مطالعه در سال 2021 از International Psychogeriatrics، افرادی که یک ساعت یا بیشتر در هفته به مطالعه می پردازند، کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. آیا مغز شما در حال حاضر برخی از علائم مه را نشان می دهد؟ اجازه ندهید که شما را متوقف کند. تیم دیگری از محققان دریافتند که انجام منظم جدول کلمات متقاطع روزانه ممکن است به کاهش اختلالات شناختی خفیف در افرادی که قبلاً آن را دارند کمک کند. با توجه به رشد تکنولوژی امروزه می توان بازی های گروهی آنلاین انجام داد. بهترین بازی گروهی اندروید را پیدا کنید و با کمک دوستان بازی کنید.

کودک درون خود را هدایت کنید

اگر کلاس هنر را دوست داشتید اما شغلی را انتخاب کردید که از نظر بصری خلاقانه نیست، سرگرمی را انتخاب کنید که به پیکاسوی درونی شما ضربه می زند. آیا پیانو می نوازید؟ یک کیبورد دست دوم بگیرید و دوباره شروع به فشردن آن کلیدها کنید. آیا هر روز دوچرخه سواری می کنید؟ عادت سالم گشت و گذار در محله تان روی چرخ ها را پیدا می کنید. یک سرگرمی فعال.

نگاه کردن به زمان ساده تر ممکن است به شما کمک کند لحظات شادی فراموش شده ای را کشف کنید که دوباره تجربه خواهید کرد. روبنشتاین می‌گوید: «در برخی مواقع، زندگی مانع می‌شود و ما تمایل داریم سرگرمی‌هایی را که زمانی در کودکی از آن لذت می‌بردیم کنار بگذاریم. زمانی که ما فرصتی برای بررسی مجدد آنها داریم، یک حافظه عضلانی و مغزی وجود دارد که بدون توجه به سن فعلی ما را به جوانی بازمی گرداند.” بعضی سرگرمی های مناسب کودکان اینجا توضیح داده شده است.

مزیت های سرگرمی

  • ایجاد احساس مفید بودن
  • شکوفا کردن خلاقیت
  • فعال نگه داشتن ذهن
  • ایجاد شور و اشتیاق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا