آموزشی

آموزش استفاده ایمن از رسانه های اجتماعی به نوجوانان

شناخت سایت‌های رسانه‌های اجتماعی که نوجوانان شما به آن مراجعه می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا محتوا و ارتباطاتی را که در معرض آنها قرار می‌دهند، درک کنید. دنبال کردن یا دوستی با نوجوانان خود در این سایت ها می تواند به شما کمک کند تا فعالیت آنها در رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید.

طبق نظرسنجی های مرکز تحقیقات پیو، تقریباً هر نوجوان آمریکایی از نوعی رسانه اجتماعی استفاده می کند.

نوجوانان به رسانه های اجتماعی به خاطر پیدا کردن دوستان جدید، تقویت دوستی های موجود و قرار دادن آنها در معرض دنیای متنوع و فزاینده اعتبار می دهند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، سی و یک درصد از نوجوانان دیدگاه مثبتی نسبت به رسانه های اجتماعی دارند.

در عین حال، این مرکز می‌گوید که نوجوانان نگران هستند که رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش درام در زندگی آن‌ها شده و احساس می‌کنند تحت فشار اجتماعی بیشتری قرار دارند.

اما خطراتی نیز وجود دارد که ممکن است در این سایت ها حتی فکرش را هم نکنند. قبل از اینکه نوجوانان شما برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی ثبت نام کنند، می توانید به آنها کمک کنید تا این خطرات را درک کنند تا بتوانند تجربه ایمن تر و لذت بخش تری از رسانه های اجتماعی داشته باشند. منبع

نکاتی برای ایمنی نوجوانان در رسانه های اجتماعی

تصاویر یا نظرات نامناسب را پست نکنید. از پست‌های مربوط به مواد مخدر و الکل یا پست‌های حاوی برهنگی، تعصب، خشونت یا تهدید خودداری کنید.

دوستان خود را به توافق برسانید که هیچ یک از شما نظر یا عکسی را که به یکدیگر آسیب برساند ارسال نکنید.

هر کسی را که نظرات آزاردهنده، تهدیدآمیز یا نامناسب درباره شما پست می کند مسدود کنید و آنها را به برنامه گزارش دهید.

تنظیمات حریم خصوصی را بدانید و قبل از استفاده از هر برنامه، قراردادهای حریم خصوصی را بخوانید. شما ممکن است اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهید.

مراقب دوستان جدیدی که از طریق رسانه های اجتماعی ملاقات می کنید باشید. آنها ممکن است سعی کنند چیزی از شما بگیرند.

در مورد رابطه جنسی با غریبه ها صحبت نکنید. آنها ممکن است آن چیزی نباشند که نمایه آنها می گوید. اگر نظرات جنسی ادامه یافت، با پلیس تماس بگیرید یا آن را به CyberTipline.com گزارش دهید.

از ملاقات حضوری با فردی که فقط در رسانه های اجتماعی با او آشنا شده اید خودداری کنید.

https://jalebamooz.com/android/contacts-recovery/

پیشگیری از زورگویی سایبری

شما باید نه تنها به کودک خود یاد دهید که چگونه به زورگویی سایبری پاسخ دهد، بلکه چگونه به یک قلدر تبدیل نشود.

کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین و با گوشی های هوشمند خود مانند حضوری معاشرت می کنند. به فرزند خود بیاموزید که در فضای آنلاین درست همانطور رفتار کند که شخصاً رفتار می کند و خطر آزار و اذیت اینترنتی کاهش می یابد.

بیشتر نوجوانان مورد آزار و اذیت سایبری قرار گرفته اند

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، نزدیک به 60 درصد از نوجوانان آمریکایی گزارش داده اند که مورد آزار و اذیت سایبری قرار گرفته اند. اکثریت نیز آزار و اذیت سایبری را یک مشکل بزرگ می دانند. مرکز تحقیقات پیو همچنین دریافت که نوجوانان معتقدند معلمان، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سیاستمداران در برخورد با این مشکل شکست می خورند.

مرکز تحقیقاتی پیو دریافت که تعداد مشابهی از دختران و پسران قربانی آزار و اذیت سایبری می‌شوند، اما دختران بیشتر قربانی شایعات نادرست و پیام‌های صریح غیر متعهد می‌شوند.

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، از هر 10 والدین، 6 نفر نگران آزار و اذیت سایبری نوجوانان خود هستند. اکثر آنها معتقدند که می توانند به نوجوانان خود بیاموزند که چگونه با این مشکل کنار بیایند. اما نوجوانان همیشه به والدین خود نمی گویند.

این بدان معناست که بزرگسالان باید نشانه‌هایی را بدانند که نوجوانانشان مورد آزار و اذیت سایبری قرار می‌گیرند.

نشانه هایی که نشان می دهد کودک شما مورد آزار و اذیت سایبری قرار می گیرد:

  • دیگر از اینترنت استفاده نمی کنند یا گوشی خود را چک نمی کنند
  • نشان دادن استرس هنگام دریافت ایمیل، پیامک یا سایر هشدارها
  • کناره گیری از خانواده و دوستان
  • عدم تمایل به رفتن به رویدادهای اجتماعی یا مدرسه
  • نشان دادن نشانه هایی از عزت نفس پایین، افسردگی یا ترس
  • داشتن نمرات نزولی
  • از دست دادن اشتها یا مشکل در خواب
  • داشتن افکار خودکشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا