آموزشی

آموزش امنیت آنلاین به کودکان

فناوری می‌تواند با سرعت فوق‌العاده‌ای سریع حرکت کند و دانستن اینکه چگونه می‌توان با فرزندتان درباره کاری که آنلاین انجام می‌دهد، صحبت کرد یا در مورد خطرات و مسائل احتمالی صحبت می‌کند، دشوار باشد.

چگونه رفتار می کنند

وقتی آنها آن بازی ها را بازی می کنند یا از آن برنامه ها استفاده می کنند، رفتار آنها چگونه است؟ آیا آنها احساس اضطراب می کنند؟ آیا آنها گاهی اوقات عصبانی می شوند، به عنوان مثال. بازی های سریع بازی می کنید و مدام باختید؟

مقابله با مکالمات دشوار

برخی از مکالمات دشوارتر از سایرین خواهند بود، اما بسیار مهم است که این مکالمات باز و صادقانه داشته باشید، بنابراین می توانید به کودک خود در مورد هر نگرانی یا مشکلی که ممکن است در فضای مجازی با آن مواجه باشد کمک کنید.

به عنوان مثال، اگر نگران هستید که آنها پورنوگرافی آنلاین را مشاهده کرده اند، اگر عکس های برهنه را به اشتراک گذاشته اند، اگر محتوای ناراحت کننده، نامناسب یا صریح دیده اند یا شاید مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. این مکالمات دشوارتر باعث افزایش احساس ترس، اضطراب، نگرانی، شرم و خجالت می شود.

مانند هر مکالمه ای، مهم است که سعی کنیم آرام، متعادل و بدون قضاوت باشیم.

اگر چیزی است که شما را عصبانی، ترسیده یا نگران کرده است، در صورت امکان فوراً با آن مقابله نکنید. این احساسات بر نحوه صحبت ما تأثیر می گذارد. کمی وقت بگذارید و در صورت امکان با شخص دیگری در مورد آن صحبت کنید. مدرسه فرزند شما می تواند منبع عالی اطلاعات باشد، به ویژه معلم کلاس و رهبر تعیین شده حفاظت، و شما همیشه می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خیلی زورگیر نباشید در غیر این صورت این خطر وجود دارد که آنها بسته شوند.

به جای رویکرد رودررو، یک رویکرد ظریف را در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید بپرسید که آیا این موضوع در مدرسه مورد بحث قرار می‌گیرد و آن‌ها در مورد آن چه می‌آموزند، یا می‌تواند چیزی باشد که از تلویزیون پخش شده یا در رادیو درباره آن شنیده‌اید.

به گوش دادن ادامه دهید، حتی اگر یک دوره سکوت وجود داشته باشد، صحبت را قطع نکنید. آنها ممکن است فکر کنند که چگونه چیزی را بیان می کنند.

زمینه را فراهم کنید. به آنها اجازه دهید بفهمند چرا برخی چیزها اشتباه هستند، سن نامناسب یا حتی غیرقانونی هستند. آنها برای تفکر و ارزیابی انتقادی به اطلاعات نیاز دارند.

ارزش های خانوادگی خود را به آنها یادآوری کنید. برخی از والدین ممکن است فکر کنند که چیزی برای فرزندانشان خوب است، اما توضیح دهید که چرا فکر نمی کنید برای فرزندانتان مناسب است.

بچه ها اغلب از تنبیه شدن صحبت می کنند. به عنوان مثال، اگر آنها با شما صحبت کنند و بگویند که به طور تصادفی محتوای صریح را دیده‌اند، می‌ترسند دستگاه‌هایشان از آنها حذف شود. این به عنوان یک مجازات و پیامد برای چیزی که خارج از کنترل آنها بود دیده می شود. این یک قضاوت است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

کودک من چگونه می تواند در مورد امنیت آنلاین صحبت کند؟

برای کودکان، زندگی آنلاین زندگی است. این می تواند به شما کمک کند که قبل از صحبت با فرزندتان در مورد اینکه فرزندتان چه احساسی می تواند به اشتراک گذاشتن کارهایی که آنلاین انجام می دهد فکر کنید. ممکن است طیف وسیعی از احساسات مختلف وجود داشته باشد، مانند:

ناراحتی یا خجالت در مورد چیزی که آنلاین گفته اند.

اگر در مورد چیزی که دیده اند یا انجام داده اند نگران باشند شرم یا ترس هستند.

ناراحتی یا سردرگمی اگر چیزی را نفهمند.

خوشبختی به این دلیل که آنها برای آنچه که پست کرده اند – مانند لایک یا فالو کردن – تأیید اعتبار دریافت کرده اند.

نکاتی برای اگر نگرانی دارید

سعی کنید آرام و متعادل باشید. نشان دادن شوک، حتی عصبانیت در مورد چیزی که ممکن است شنیده باشید، می تواند بسیار آسان باشد.

مثبت باشید اما در مورد هر چیزی که نگران آن هستید نیز باز باشید. می‌توانید بگویید «فکر می‌کنم این سایت واقعاً خوب است» یا «من کمی نگران چیزهایی هستم که درباره این برنامه شنیده‌ام».

از آنها بپرسید که آیا نگران چیزی هستند یا خیر و به آنها بگویید که می توانند پیش شما یا بزرگسال دیگری که به آنها اعتماد دارند بیایند.

به دلایلی که فرزندتان می‌خواهد از برنامه‌ها یا سایت‌هایی استفاده کند که فکر نمی‌کنید مناسب هستند گوش دهید، بنابراین می‌توانید با هم در مورد آنها صحبت کنید.

از فرزند خود بپرسید که فکر می کند چه چیزی برای کودکان در سنین مختلف خوب است، تا آنها احساس کنند در تصمیم گیری نقش دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا