آموزشی

همه آنچه که باید قبل از راه اندازی وب سایت رزرو فعالیت سفر بدانید

سفر به یک مکان جدید بدون هیچ گونه اطلاعاتی در مورد وضعیت آنجا، دیگر گذشته است. امروزه می‌توانید تمام جاذبه‌های اصلی را در یک مکان خاص و اطراف آن جستجو کنید و تمام اطلاعاتی مانند فاصله از مرکز شهر تا روش‌های حمل‌ونقل موجود را به دست آورید تا به راحتی به آن مکان‌ها برسید. این دلیل افزایش تعداد بازارهای رزرو سفر در بخش تجارت الکترونیک است.

طبق آمارهای به دست آمده توسط Statista، در آمدهای جهانی مربوط به پلتفروم های رزرو آنلاین سفر در سال 2020 به مبلغی حدود 517.8 میلیارد دلار رسید. پیش بینی های انجام شده این موضوع را بیان کرده است که در آمد حاصل ازاین تجارت تا سال 2027 به مبلغی حدود 983.2 میلیارد دلار افزایش یابد.

این بخش سودآوری پایدار را ارائه می دهد و امروزه مورد علاقه کارآفرینان است. همانطور که در مورد هر ایده تجاری وجود دارد، ابتدا باید دریابیم که چرا باید وارد یک زمینه خاص شد و کسب و کار پلتفرم رزرو سفر و ماجراجویی از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید قبل از اینکه به بررسی جنبه‌های دیگر آن بپردازیم، پاسخ این «چرا» را پیدا کنیم.

چرا رزرو آنلاین سفر و فعالیت یک ایده تجاری سودآور است؟

  • سفر آسان شده: امروزه مسافران به گزینه های حمل و نقل اقتصادی، زیرساخت های خوش ساخت و تمرکز بر گردشگری دسترسی دارند. این عوامل اکنون برخی از بهترین اسرار و مکان های کمتر شناخته شده را به فهرست سطل هر مسافر اضافه می کنند. با آسان شدن سفر، زمان مناسبی برای استفاده از این بخش است.
  • سرمایه‌گذاری سودآور: طبق آمار Statista، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، 72 درصد از کل فروش مسافرتی و گردشگری در سطح جهان به صورت آنلاین انجام شود، در حالی که این آمار در سال 2020، 65 درصد بوده است. به همین دلیل است که راه اندازی یک پلت فرم آنلاین مسافرتی و گردشگری یک سرمایه گذاری تجاری سودآور با پتانسیل رشد پایدار است.
  • عدم وجود وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تخصصی: وقتی می‌خواهید سفر کنید، ترجیح می‌دهید محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید، اما آیا ترجیح نمی‌دهید همزمان فعالیت‌های ماجراجویی را رزرو کنید و برنامه سفر خود را از قبل تأیید کنید؟ البته، شما. اما اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها راه‌حل‌های عمومی ارائه می‌دهند و به‌عنوان یک کارآفرین، می‌توانید این نقطه درد را حل کنید و پلتفرمی ایجاد کنید که مشاغل فعالیت سفر و مسافران را به هم متصل کند. خوب به نظر می رسد، درست است؟
  • شروع آسان است: روزهایی که برای ایجاد وب سایت خود به یک تیم توسعه کامل نیاز داشتید، گذشته است. اکنون، به لطف در دسترس بودن راه حل های خارج از جعبه مانند FunAway، می توانید در کوتاه ترین زمان یک وب سایت راه اندازی کنید. این راه حل ها صدها الگو را ارائه می دهند و گزینه های سفارشی سازی گسترده ای برای طراحی وب سایتی دارند که با چشم انداز، ماموریت و تصویر برند شما همخوانی دارد.

در مورد راه اندازی یک وب سایت رزرو فعالیت مسافرتی روانی دارید؟ هیجان شما جای خوبی دارد. اما قبل از اینکه در مورد ویژگی های ضروری وب سایت شما صحبت کنیم، باید نحوه عملکرد کسب و کار را درک کنیم.

مدل کسب و کار یک وب سایت رزرو فعالیت مسافرتی

مدل کسب و کار رزرو فعالیت سفر شامل دو مورد است:

  • مسافران: گردشگرانی هستند که در سفرهای خود به دنبال فعالیت های سرگرم کننده و جذاب هستند. در وب سایت رزرو فعالیت، مسافر می تواند فعالیت های مورد نظر خود را جستجو/انتخاب کند. بعد، او یک درخواست رزرو ایجاد می کند و پرداخت می کند. پس از انجام، مسافر یک تاییدیه برای تایید رزرو دریافت می کند.
  • سازمان دهندگان فعالیت: سازمان دهندگان فعالیت می توانند یک راهنمای محلی یا یک شرکت مدیریت رویداد باشند که فعالیت های سفر را ارائه می دهد. سازمان‌دهنده مسئول فهرست‌بندی فعالیت‌ها به صورت آنلاین، دریافت وجه برای درخواست‌های رزرو آنها و ارسال تأییدیه رزرو برای جستجوگر است. از ورزش های ماجراجویی گرفته تا رویدادهای گشت و گذار، فعالیت های مختلفی وجود دارد که مسافران به دنبال آن هستند.

هنگام راه‌اندازی کسب‌وکارتان، نهادهای فوق‌الذکر را روی یک پلتفرم مشترک – وب‌سایت رزرو فعالیت‌های مسافرتی خود قرار می‌دهید. در اینجا یک ارائه گرافیکی از مدل کسب و کار است.

  • امروزه مسافران اغلب تعطیلات کوتاه تری را برنامه ریزی می کنند و می خواهند در چند روزی که دارند از آن بهترین استفاده را ببرند. نگاهی به برخی از نام های مطرح در این بخش بیندازید.
  • Airbnb: این بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان با ارزش بازار 104.25 میلیارد دلار است. Airbnb بیش از 6 میلیون فهرست با بیش از 41 هزار فهرست تجربه فعال در بیش از 220 کشور دارد. به علاوه، تا به امروز رکورد 1 میلیارد مهمان را ثبت کرده است.
  • Booking.com: یک آژانس مسافرتی هلندی و یکی از شرکت های تابعه Booking Holdings، Booking.com دومین شرکت بزرگ مسافرتی آنلاین جهان پس از Airbnb.com است. این شرکت که در سال 1996 راه اندازی شد، از دسامبر 2021 دارای ارزش بازار 98.52 میلیارد دلار است.
  • Expedia: Expedia یک شرکت مسافرتی آنلاین آمریکایی و زیرمجموعه گروه Expedia است. Expedia.com که در سال 1996 تأسیس شد، طیف گسترده ای از بسته های تعطیلات، فعالیت ها، جاذبه ها و موارد دیگر را ارائه می دهد. بیش از 50000 تجربه و فعالیت برای مسافران در سراسر جهان دارد.
  • Trip.com: بیش از 400 میلیون عضو، 1.4 میلیون هتل در 200 کشور/منطقه و 2 میلیون مسیر پروازی دارد که بیش از 5 هزار شهر را به هم متصل می کند. مشابه سایر شرکت‌های مسافرتی در این فهرست، Trip.com همچنین طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها/جاذبه‌ها را برای مسافرانی که می‌توانند جستجو و رزرو کنند، ارائه می‌دهد.
  • MakeMyTrip: MakeMyTrip که در سال 2000 راه اندازی شد، یک شرکت مسافرتی هندی و یکی از شرکت های پیشرو با ارزش بازار 2.9 میلیارد دلار است. از تورهای سفارشی گرفته تا سفرهای ساحلی و ماجراجویی، MakeMyTrip فعالیت های مختلفی را برای مسافران ارائه می دهد.

اینها 5 بازیگر برتر بازار با ارزش بازار ترکیبی بیش از 248 میلیارد دلار تا دسامبر 2021 هستند. این تقریباً 45٪ از اندازه بازار کلی بخش جهانی سفر آنلاین است (پیش بینی می شود در سال 2021 561 میلیارد دلار باشد).

اگر آنها می توانند این کار را انجام دهند، شما هم می توانید. اما این را به یاد داشته باشید، ساخت یک وب سایت با پیچش محلی می تواند ثابت کند که بازی را تغییر می دهد. اگر بتوانید انتظارات مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و چیزی را که آنها می خواهند ارائه دهید، می توانید در مدت زمان کوتاهی سهم بازار قابل توجهی را به دست آورید. با این گفته، بیایید نگاهی دقیق به مدل‌های درآمد آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTAs) بیندازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا