متفرقه

مهارت های خوب شغلی برای رزومه: فهرست و مثال

آیا نمی دانید چه مهارت هایی را در رزومه خود قرار دهید؟ ما بهترین مهارت‌ها را برای سال 2022 فهرست کردیم و توضیح می‌ دهیم که چگونه آن ها را در یک رزومه (با مثال) فهرست کنیم تا بتوانید مدیران استخدام را تحت تأثیر قرار دهید و شغلی پیدا کنید. رسم نمودار در اکسل را یاد بگیرید.

هنگامی که برای یک شغل درخواست می دهید، یکی از اولین چیزهایی که کارفرمایان به دنبال آن هستند این است که مهارت های مناسب برای انجام کار را داشته باشید.

مهارت‌هایی که برجسته می‌کنید و روشی که بخش مهارت‌های رزومه خود را ساختار می‌دهید، می‌توانند درخواست شغلی شما را ایجاد یا شکست دهند. اگر می خواهید به زودی کار کنید، ضروری است که مهارت های خود را به طور واضح و مؤثر در رزومه خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های خوبی برای رزومه در سال 2022

بهترین مهارت هایی که باید در رزومه خود فهرست کنید، مهارت هایی هستند که با شغل مورد نظر شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر برای موقعیتی در بازاریابی درخواست می‌دهید، باید مهارت‌های فنی مرتبط با بازاریابی و هر ویژگی شخصیتی که شما را برای این شغل مناسب می‌سازد، به وضوح نشان دهید. بوت استرپ چیست؟ از سوالات کاربران.

با این حال، برخی از مهارت ها توسط کارفرمایان ارزش جهانی دارند. برای مثال، مهارت‌های زیر به هر رزومه اضافه می‌شوند:

  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت های کامپیوتری
  • مهارت های خدمات مشتری
  • مهارت های بین فردی
  • مهارت های مردم
  • مهارت های رهبری
  • مهارتهای مدیریتی
  • مهارت های سازمانی
  • مهارتهای فنی
  • مهارت های مدیریت زمان
  • توانایی های زبانی

نحوه فهرست کردن مهارت ها در رزومه

اکنون که برخی از پرتقاضاترین مهارت‌های شغلی را می‌شناسید، در اینجا نحوه قرار دادن مهارت‌ها در رزومه خود را شرح می‌دهیم:

1. مهارت هایی را به رزومه خود اضافه کنید که مرتبط با شغل هستند

قبل از شروع نوشتن رزومه، خود را با مهارت های سخت و نرم مرتبط با شغل مورد نظر خود آشنا کنید.

بهترین راه برای شناسایی این مهارت های شغلی مهم، تجزیه و تحلیل فرصت های شغلی در صنعت شماست. برای مثال این آگهی شغلی را در نظر بگیرید. برای راحتی شما، مهارت های نرم را در رنگ سبز و مهارت های سخت را در رنگ زرد برجسته کرده ایم.

در این تبلیغ، می توانید به سرعت چندین مهارت خوب را برای قرار دادن در رزومه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، طیف وسیعی از مهارت های فنی برای موقعیت در نقاط گلوله، و همچنین مهارت های نرم بسیاری وجود دارد که به تعیین نامزد ایده آل کمک می کند.

هنگامی که به چندین آگهی شغلی نگاه کردید، ایده واضح تری از مهارت های شغلی مدیران استخدام خواهید داشت.

2. مهارت های خود را در بخش مهارت های اختصاصی فهرست کنید

بخش مهارت های رزومه مهم ترین مکان برای فهرست کردن مهارت های مرتبط شما است. این بخش یکی از اولین مکان هایی است که کارفرمایان در رزومه شما به دنبال آن هستند تا مطمئن شوند که شما واجد شرایط انجام کار هستید، بنابراین مطمئن شوید که مهارت های شغلی مناسب را در اینجا ذکر کرده اید.

اگر ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم دارید و تخصص فنی پیشرفته ندارید، به سادگی عنوان بخش خود را «مهارت‌ها» یا «مهارت‌های اضافی» بگذارید و مهارت‌های خود را با استفاده از گلوله فهرست کنید.

در اینجا یک بخش مهارت های اساسی به نظر می رسد.

با این حال، اگر مهارت‌های فنی متعددی دارید، بهتر است از بخش مهارت‌های فنی استفاده کنید که هر مهارت را در یک دسته کلی سازماندهی می‌کند.

اگر برای کار در زمینه فنی یا مهندسی درخواست می‌دهید، بیشتر کاربرد دارد، زیرا خواندن بخش مهارت‌های شما را آسان‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی را برجسته کنید.

در اینجا نمونه ای از بخش مهارت های فنی در رزومه آمده است.

3. مهارت های خود را در قسمت های دیگر رزومه برجسته کنید

اگر واقعاً می خواهید مهارت های خاصی را در رزومه خود برجسته کنید، فقط فهرست کردن آنها کافی نیست. شما همچنین باید مثال های ملموسی از نحوه به کارگیری مهارت های خود ارائه دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن مهارت‌های خود در رزومه، نوشتن رزومه‌های تجربی کاری است که دستاوردهای حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد. این گلوله‌ها نشان می‌دهند که شما نه تنها مهارت‌های خاصی دارید، بلکه ثابت می‌کنید که از آنها برای ایجاد نتایج برای کارفرمایان قبلی استفاده کرده‌اید.

برای نوشتن یک نقطه مهم متمرکز بر مهارت ها، روی دستاوردهای خود تمرکز کنید و از دستاوردهای خود با اعداد سخت پشتیبان بگیرید.

به عنوان مثال، در اینجا یک نکته مهم وجود دارد که مهارت های نامزد در سئو را برجسته می کند. توجه کنید که چگونه آنها یک دستاورد را ذکر می کنند و از اعداد سخت برای ارائه زمینه اضافی استفاده می کنند.

این مثال به این دلیل کار می‌کند که نه تنها نشان می‌دهد که داوطلب SEO/SEM را می‌داند، بلکه نشان می‌دهد که چه چیزی توانسته است با آن مهارت‌های خاص انجام دهد.

4. سطح مهارت خود را مشخص کنید (در صورت لزوم)

کارفرمایان می‌خواهند قبل از مصاحبه با شما بدانند که شما چقدر در مهارت‌های خاص تجربه دارید. برای انتقال این اطلاعات، باید مشخص کنید که چقدر در مهارت هایی که در رزومه خود فهرست می کنید، مهارت دارید.

به عنوان مثال، اگر زبان اسپانیایی را به عنوان یک مهارت در رزومه خود درج می کنید، باید معیاری را در نظر بگیرید که سطح مهارت شما را نشان می دهد، مانند “متوسط”، “مسلط” یا “پایه”.

علاوه بر این، اگر می خواهید رزومه خود را خلاقانه تر نشان دهید، می توانید مهارت خود را با استفاده از نوارهای مهارت (یا سطوح مهارت) فهرست کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا