متفرقه

کتاب های آسان برای مطالعه که شما را باهوش تر می کند

اگر به‌ دنبال کتاب ‌هایی هستید که شما را باهوش ‌تر کند، از کتاب ‌های درسی صرفنظر کنید و در عوض این کتاب ‌های ساده تا سخت را امتحان کنید. که همزمان هم شما را باهوش‌ تر می‌ کنند و در عین حال علاقه ‌تان را نیز حفظ می‌ کنند. سالن زیبایی در تهران

خوب تا عالی

جیم کالینز

چه چیزی شرکت های خوب را به کسب و کارهای بزرگ تبدیل می کند؟ جیم کالینز از طریق یک مطالعه جامع در مورد مشاغل در دهه 1990 نشان می دهد که برای تبدیل یک تجارت متوسط ​​به چیزی ساخته شده برای ماندگاری چه چیزی لازم است. کالینز انواع رهبری مورد نیاز برای موفقیت، فرهنگی که به شرکت کمک می کند و تغییراتی که مطمئناً منجر به عذاب نمی شود را بررسی می کند.

لحظه بلند شدن

ملیندا گیتس

اگر مقدار زیادی پول دارید (مثلاً از ایجاد مایکروسافت) چگونه از آن برای تغییر جهان استفاده می کنید؟ ملیندا گیتس، یکی از بنیانگذاران بنیاد بیل و ملیندا گیتس، در طول عمر خود، کشف کرده است که کلید کاهش فقر، کاهش مرگ و میر در دوران کودکی و حتی افزایش تولید غذا، همگی به توانمندسازی زنان بازمی گردد. آمارها در سراسر کتاب حیرت‌انگیز هستند و گیتس استدلال محکمی برای تأثیرگذاری قدرت زنان بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید ارائه می‌کند.

سیگنال و نویز

NATE سیلور

چرا اکثر پیش‌بینی‌ها، حتی پیش‌بینی‌های کارشناسان، شکست می‌خورند؟ از زلزله گرفته تا پوکر تا انتخابات سیاسی، آماردان نیت سیلور از مطالعات موردی جالب برای توضیح احتمال و عدم قطعیت و نشان دادن اینکه چرا پیش‌بینی‌ها اغلب اشتباه هستند، استفاده می‌کند. اگرچه کتاب اعداد و ارقام سنگینی است و کمی بیش از حد طولانی است، Silver کار بزرگی را انجام می دهد که اطلاعات را برای خواننده معمولی ساده می کند.

تکان دادن

ریچارد اچ. تالر و کاس آر. سانستاین

یافتن کتاب‌های روان‌شناسی رفتاری خوب که شما را باهوش‌تر می‌کند، دشوار است، اما خواندن آن بسیار سرگرم‌کننده است. ما هر روز انتخاب های بزرگ و کوچک انجام می دهیم و اغلب بد انتخاب می کنیم. ریچارد تالر، اقتصاددان برنده جایزه نوبل و کاس سانستاین، استاد دانشگاه هاروارد، توضیح می دهند که هیچ انتخابی بی طرفانه ارائه نمی شود. با درک تمایل به جانبداری، می توانید یاد بگیرید که چگونه تصمیمات بهتری برای خود بگیرید و چگونه دیگران را وادار کنید تا تصمیماتی را که می خواهید اتخاذ کنند.

چگونه دوست به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم

دیل کارنگی

راهنمای دیل کارنگی که در سال 1936 منتشر شد، برای جلب نظر مردم بسیار جاودانه است. کارنگی با نکاتی برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند، مردم را در مورد دیدگاه شما متقاعد کنید و مردم را بدون ایجاد خشم متحول کنید، تاکتیک های بین فردی را برای هموارسازی زندگی حرفه ای شما آموزش می دهد.

ساخته شده از چوب

چیپ هیث و دان هیث

چرا برخی از ایده ها – صرف نظر از اینکه چقدر درست هستند – می چسبند در حالی که برخی دیگر در یک گوش فرو می روند و از گوش دیگر خارج می شوند؟ چیپ و دن هیث عناصری را که ایده‌ها را به یاد ماندنی می‌کردند تجزیه می‌کنند و به شما یاد می‌دهند که چگونه پیام‌های چسبناک ایجاد کنید. مانند مالکوم گلدول یا چارلز داهیگ، برادران هیث از حکایات جالبی برای نشان دادن مفاهیم چسبندگی به شیوه ای آموزنده و سرگرم کننده استفاده می کنند.

مانند یک دانشمند موشکی فکر کنید

اوزان وارول

اوزان وارول، دانشمند سابق موشکی که استاد حقوق شد، عادات و استراتژی‌های خود را به اشتراک می‌گذارد تا غیرممکن‌ها را عملی کند. وارول با حکایات جذابی از تاریخ علم و ناسا مشاهدات دقیقی در مورد اینکه چگونه می توانید طرز فکر خود را تغییر دهید و به مشکلات به روش های جدید برخورد کنید، انجام می دهد. با وجود خود تبلیغی بی شرمانه، بینش های کتاب همچنان آن را به کتابی عالی تبدیل می کند که شما را باهوش تر می کند.

موارد پرت

مالکولم گلادول

چه چیزی افراد بسیار موفق را از دیگران متمایز می کند؟ استعداد، هوش یا سخت کوشی؟ گلدول از آمار و مثال‌های جالب زندگی واقعی استفاده می‌کند تا نشان دهد که موفقیت نه تنها با توانایی طبیعی و سخت کوشی بلکه با فرصت‌ها و زمان‌بندی ارتباط نزدیکی دارد. این یکی از آن کتاب‌هایی است که شما را به این فکر می‌کند که چقدر فرهنگ، تربیت و شانس ساده در زندگی شما نقش دارد. دفتر مهاجرتی در تهران

مثل یک عجایب فکر کن

استیون دی. لیویت و استفن جی. دوبنر

اقتصاددانان استیون دی. لیویت و استفن جی. دوبنر، ماموریت خود را نشان داده اند که تقریباً جنبه پنهان همه چیز را به شما نشان دهند. در حالی که پرفروش‌ترین آنها Freakanomics مطمئناً در میان کتاب‌هایی است که شما را باهوش‌تر می‌کنند، اگر کتابی می‌خواهید که به شما کمک کند در نحوه تفکر خود تجدیدنظر کنید، می‌خواهید مثل یک عجایب فکر کنید بخوانید. لویت و دوبنر مراحل دقیقی را که باید بردارید تا مغزتان را دوباره آموزش دهید تا خلاقانه‌تر فکر کند را نشان می‌دهند.

شن

آنجلا داک ورث

آیا می دانستید که هوش پیش بینی کننده دقیق موفقیت نیست؟ آنجلا داکورث، روانشناس، یک پیش‌بینی‌کننده جدید بینش‌آمیز برای موفقیت ارائه می‌کند: سخاوت. آن استقامت از طریق موانع و عزم محض برای پیشروی. داک ورث با مطالعات متعدد و حکایات جالب یکی از آن کتاب هایی را نوشته است که شما را به این فکر می کند که در کجای ترازو قرار می گیرید. تو چقدر زرنگ هستی و از آنجایی که سخاوت ثابت نیست، در خود میل خواهید داشت که نه تنها آن را در خود پرورش دهید، بلکه در فرزندانتان نیز تشویق کنید.

دوباره فکر کن

آدام گرانت

گرانت به ما یادآوری می کند که درست همانطور که هر از گاهی کمد لباس خود را تازه می کنیم، باید به طور معمول باورها و روش های تفکر خود را بازبینی کنیم. اغلب باورهای ما تبدیل به عادت می شوند و گرانت استدلال می کند که وابستگی بیش از حد به یک هویت و فرآیند فکری می تواند خلاقیت ما را از بین ببرد. درعوض، باید به همان اندازه که فکر می کنیم، وقت خود را برای بازاندیشی صرف کنیم. گرانت نویسنده ای عالی است و در حین بحث در مورد مفاهیم تفکر برانگیز، کار فوق العاده ای انجام می دهد و شما را درگیر می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا