آموزشی

چگونه روان انگلیسی صحبت کنیم: 6 نکته و ترفند قدرتمند

تسلط مرحله ای از یادگیری زبان انگلیسی است که در آن چیزها به آسانی قابل فهمند. رسیدن به این سطح به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، بنابراین بسیاری از مردم آن را واقع بینانه نمی دانند.

1. بپذیرید که از صحبت کردن به زبان انگلیسی احساس ناراحتی خواهید کرد

تقریباً برای همه، صحبت کردن به هر زبان جدید به معنای مبارزه از طریق یک مانع ترس است. این کاملا طبیعی است! زبان مادری شما ابزار بسیار دقیقی برای توصیف مفاهیم است. شما کاملاً از پیامدهای ظریفی که کلماتتان به همراه دارند، نحوه استفاده از طنز و طنز و اینکه چگونه استرس کلمه می تواند کمی معنای آنچه می گویید را تغییر دهد، آگاه هستید.

در مقام مقایسه، صحبت کردن به هر زبان جدید مانند استفاده از یک تبر صریح است. شما نمی توانید دقیقاً منظور خود را بگویید. ممکن است به کسی توهین کنید یا خودتان را احمق کنید. مطمئناً به اندازه واقعی خود باهوش به نظر نخواهید رسید. ترسناک است! تعداد کمی از زبان آموزان در مورد این موضوع صحبت می کنند که چقدر بد است. بهترین آموزشگاه های زبان هم این موارد را به شما یاد خواهند داد.

اولی ریچاردز، متخصص زبان و چند زبانه بیان می کند که زبان آموزان باید “تحمل ابهام” داشته باشند. روش او برای یادگیری سریع زبان شامل پذیرش سردرگمی و ابهام است. وقتی سعی می کنید به تسلط برسید، همه چیز را متوجه نمی شوید یا انگلیسی کامل صحبت نمی کنید، و این اشکالی ندارد.

2. تغییر سبک زندگی را در نظر بگیرید

تقریباً ناگفته نماند: سریعترین راه برای مسلط شدن به زبان انگلیسی، مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان است. اگر مصمم هستید که به زبان انگلیسی روان صحبت کنید و می توانید برای چند ماه نقل مکان کنید، این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود.

با این حال، برای اکثر مردم، این امکان پذیر نخواهد بود. اگر این برای شما صدق می کند نگران نباشید زیرا تغییرات بزرگ دیگری در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انگلیسی خود ایجاد کنید، از جمله:

شغل یا سرگرمی فشرده ای پیدا کنید که شامل صحبت کردن به زبان انگلیسی است. (شما همیشه می توانید به انگلیسی زبانان زبان مادری خود را در Preply آموزش دهید!)

اتاق اضافی خود را تمیز کنید و از آن برای میزبانی از مسافران انگلیسی زبان، از طریق سرویسی مانند موج سواری، استفاده کنید.

اگر دیگران در خانواده شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، زمانی ایجاد کنید که فقط با هم انگلیسی صحبت کنید – شاید در زمان صرف غذا / دوشنبه عصرها / در ماشین.

عاشق یک انگلیسی زبان مادری شوید. البته، این چیزی است که شما مطلقا نمی توانید برنامه ریزی کنید، اما این یک راه تضمینی برای یادگیری سریع است! داستان های ما درباره افرادی که زبانی را برای عشق آموخته اند بخوانید.

همه اینها تغییرات بزرگی هستند، اما آنها در مورد ایجاد زبان در زندگی شما هستند. اگر 99 درصد مواقع به زبان مادری خود صحبت می کنید، مطمئناً زمان زیادی طول می کشد تا انگلیسی احساس طبیعی کند. اگر موقعیت های انگلیسی زبان در برنامه شما وجود داشته باشد، پیشرفت به طور جدی سرعت خواهد گرفت.

3. مکالمات را تا زمانی که می توانید برنامه ریزی کنید

این ممکن است برای افرادی که می خواهند تسلط داشته باشند، یک نکته احمقانه به نظر برسد. به هر حال، تسلط یعنی اینکه بتوانید به راحتی در مورد هر چیزی که دوست دارید صحبت کنید! خوب، این درست است – اما اگر هنوز آنجا نیستید، کمی برنامه ریزی ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

اگر به رویدادی می‌روید که می‌دانید می‌توانید مهارت‌های انگلیسی خود را تمرین کنید، سعی کنید صحبت‌های کوچکی را که قرار است انجام دهید از قبل برنامه‌ریزی کنید. آیا قرار است در مورد فرزندان خود صحبت کنید؟ گروه بافتنی شما؟ کارشما؟

در حالی که این ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، می‌تواند مفید باشد که برخی از شروع‌کننده‌های مکالمه را «آماده شروع» قرار دهید تا بتوانید واژگانی را که مطالعه می‌کردید تمرین کنید. به این ترتیب، تحت فشار زیادی قرار نخواهید داشت تا در لحظه چیزی جالب برای گفتن داشته باشید.

4. زیاد روی دستور زبان انگلیسی تمرکز نکنید

بومی زبانان همیشه از قوانین زبان خود سرپیچی می کنند. این چیزی است که اگر مجبور شده باشید یک مکالمه گفتاری را تایپ کنید، می دانید. بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی انگلیسی نمی‌دانند فعل عبارتی چیست، حتی اگر همیشه از آن استفاده می‌کنند.

آگاهی از قواعد گرامر مفید است – مطالعه آنها در مقطعی ضروری است. اما آنها باید در لیست اولویت های شما بسیار پایین تر از تمرین انگلیسی زبان باشند. اکثر اوقات، اگر گرامر شما کامل نباشد، متوجه خواهید شد! هدفتان قابل فهم بودن باشد و بعد از مدتی قواعد گرامری به طور طبیعی شروع به فروپاشی خواهند کرد.

5. از تکنولوژی نهایت استفاده را ببرید

در حال حاضر چند اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در گوشی خود دارید؟ احتمالا حداقل دو تا! عصر دیجیتال، یادگیری زبان را متحول کرده است، و به راحتی می توان فراموش کرد که چقدر ما را خوش شانس می کند.

تعداد زیادی فناوری مطالعه در دسترس است، بنابراین با دقت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که از مؤثرترین منابع برای عادت های مطالعه خود استفاده می کنید و در دام تکیه بیش از حد به برنامه های بازی مانند نمی افتید.

همچنین به راحتی می توان فراموش کرد که ویدیوهای YouTube چه منبع خوبی برای زبان آموزان ESL هستند. ساعت‌ها مشاوره تخصصی در YouTube بیشتر از آن چیزی است که هر دانش‌آموزی بتواند در یک عمر تماشا کند.

حتی بهتر از آن، تقریباً هر ویدیویی را می‌توان با زیرنویس تماشا کرد، با سرعت پایین‌تر پخش کرد، مکث کرد و تا زمانی که هر کلمه را متوجه نشدید، پخش کرد. مقاله ما را در مورد 10 کانال برتر YouTube برای یادگیری زبان انگلیسی بررسی کنید.

6. کمی کارائوکه را امتحان کنید

هیچ “هک” برای مسلط شدن سریع وجود ندارد، اما استفاده از آهنگ ها برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار نزدیک است. موسیقی برای یادگیری زبان‌ها فوق‌العاده است، به‌ویژه اکنون که آهنگ‌های زیادی را می‌توان در YouTube با ویدیوهای متن ترانه رایگان پیدا کرد.

اگر یاد بگیرید که چگونه یک یا دو آهنگ پاپ را از حفظ بخوانید، به راحتی یک دسته از واژگان جدید انگلیسی را یاد می گیرید! یادگیری آهنگ ها همچنین برای بهبود مهارت های شنیداری و جذب قواعد گرامری به روشی طبیعی تر مفید است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا