parallax background

چرا شنا کردن برای ما مفید است؟ قسمت دوم

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
چرا شنا برای ما خوب است؟ قسمت اول
مهر ۵, ۱۳۹۶
چرا شنا برای ما مفید است؟ قسمت سوم
مهر ۱۹, ۱۳۹۶

مزایای شنا کردن

هر ورزشی دارای نقاط قوت و ضعف خود است. اما ورزش شنا در چند مورد با تمام دیگر ورزش های هوازی متفاوت است. پژوهشگر دانشگاه ایندیانا و سردبیر کتاب راهنما در حوضه آموزش شنا می گوید:David Tanner چگونگی تنفس ما در تمرین شنا است که شنا را از دیگر ورزش ها متمایز می کند.

شنا کنیم یا بدویم؟

در زمان دویدن و یا دوچرخه سواری ٬ تنفس شما به تدریج کم عمق تر می شود و بدن شما دچار خستگی اجباری می شود. اما این اتفاق در شنا برای شما رخ نمی دهد. به گفته تنر در شنا٬ شما هوا را به سرعت و به صورت عمیق وارد ریه های خود می کنید و سپس آن را در زیر آب٬ آرام آرام تخلیه می کنید. از آن جایی که در شنا سر شما معمولا زیر آب است٬ تنظیم روش تنفس٬ امری واجب و حیاتی است و این امر قدرت عضلات تنفسی شما را تقویت می کند. بر اساس گفته تنر٬ این نوع تنفس٬از از بین رفتن و به هم چسبیدن کیسه های هوایی ریه های ما جلوگیری می کند. به علاوه٬ چه کسی یک بدن شناگر نمی خواهد؟ شنا بیشتر از هر ورزش هوازی دیگری٬ گروه های عضلانی مختلف بدن را درگیر می کند. در زمان دوچرخه سواری و دویدن٬ بیشتر عضلات پایین تنه شما درگیر می شود. اما در شنا نه تنها پاهای شما درگیر است٬ بلکه بالا تنه شما مخصوصا ماهیچه های پشتی٬ سه سربازو و پشت بازو های بدن درگیر است. به همین دلیل است که بالاتنه شناگران به شکل فوق العاده ای شکل یافته است.

منبع: Time Health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود اعضا